• OMX Baltic−0,55%260,56
  • OMX Riga−0,97%883,73
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 003,86
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 100−0,03%8 280,06
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,88
  • OMX Baltic−0,55%260,56
  • OMX Riga−0,97%883,73
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 003,86
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 100−0,03%8 280,06
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,88
  • 03.05.15, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Moemaailmas on oodata põlvkondade vahetust

Moeäri keskmes on alati olnud millegi uue lavale toomine. Vaadates aga moeäri praegust olukorda, siis tundub, et ootamas on põlvkondade vahetus, kirjutab Bloomberg.
Giorgio Armani
  • Giorgio Armani Foto: epa
Nimelt on Giorgio Armani ja Chaneli disainer Karl Lagerfeld juba 80. eluaastates, Roberto Cavalli on 74aastane, Louis Vuittoni omava ettevõtte juht Bernard Arnault saab sel kuul 66. Neist üksnes Cavalli on näidanud üles soovi moeärist kõrvale astuda.
Konsultatsiooniettevõtte Unique Style Platform astutaja Jane Kellock lausus, et moeäri on jõudmas ühe ajastu lõppu. „Ja me ei pruugi sellist enam näha,“ lisas ta.
Superstaarist disainerit asendada pole kerge, aga ka mitte ilmvõimatu. 12 aastat pärast Coco Chaneli surma puhus Lagerfeld Chaneli brändile taas elu sisse. Sama näite võib tuua Nicolas Ghesquiere'i näol, kes on Vuittoni majandusnäitajad kasvama suutnud panna. Või hoopiski Hedi Slimane, kes on teinud Saint Laurenti nime moemaailmas taas väga tuntuks. Vähem edukate näidetena võib tuua näiteks Gucci. 2006. aastal sai Frida Gianninist Gucci loovjuht, naisel ei õnnestunud siiski midagi imelist korda saata ning Gucci müüginumbrid langesid märgatavalt. Giannini vallandati jaanuaris ja asendati Alessandro Michele'iga.
81aastane Lagerfeld on moemaailmas figureerinud juba sest ajast, kui Eisenhower oli Ameerika Ühendriikide president. Saksa disainer, keda tuntakse tema produktiivse töö, mustvalge garderoobi ning päikeseprillide tõttu, on Fendile tööd teinud juba pool sajandit, lisaks sellele Chanelile alates 1983. aastast. Kõigele lisaks arendab ta oma vabal ajal ka omanimelist brändi.
Kuigi Lagerfeldi saabastesse on raske astuda, on ta siiski ümbritsetud väga tugeva meeskonna poolt. Fendi disainerid on lisaks Lagerfeldile ka rõivabrändi astutajad, Chanelile teevad samuti kaastööd mitmed teised tugevad disainerid.
Kuigi viimase puhul võiks arvata, et Lagerfeldi lahkumine ei tohiks olla kuigi valulik, näitab see ka seda, kui oluliseks on muutumas moeäris loovdirektori ametikoht. Peadisainer peab olema võimeline välja tulema sisuliselt iganädalaselt uue kollektsiooniga. Lisaks peab peadisainer olema võimeline kollektsiooni käima üle maailma promomas, mis on vägagi väsitav tegevus. 
Kindlustamaks tulevikku
Niisiis peavad rõivabrändid tegema kõik, et moelavadel jätkuvalt tegijaina püsida. Prantsuse luksuskaupade tootja Kering ning LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE on uute disainerite ootuses tööle palganud pidevalt uusi tegijaid, kes pannakse tööle alustavate uute brändide juurde.
Arnault' puhul on lähenemine veidi teine: tema kaks vanemat last juba töötavad Vuittoni heaks ning arvatavasti lülituvad LVMH tegemistesse. See võimaldab mehel hoida ettevõttel ka edaspidi silma peal.
Roberto Cavallil sellist luksust ilmselt pole, ükski tema viiest lapsest ei näi olevat talle vääriline järglane. Tema poeg Daniele on siiani olnud lastest moemaailmas kõige edukam, ent tegi möödunud aastal elus kannapöörde ning otsustas loobuda. Cavalli, kes on tuntud pideva sigarite suitsetamise poolest, võttis märtsikuus palgale uue loovdirektori ning peab kõnelusi, et ettevõte maha müüa.
80aastane Armani, kes tõusis kuulsusetaevasse, kui riietas Richard Gare'i filmis „Ameerika gigolo“, on öelnud, et ta pole veel otsustanud, mis saab siis, kui ta moeärist kõrvale astub. Armanil pole lapsi, ent tema vennapoeg ja kaks vennatütart on juba moeärisse kaasatud. Armani esindaja on öelnud, et mehel pole plaani äri maha müüa.
Armani puhul on aga raske uskuda, et mehel ühtegi plaani oma ettevõttega pole, arvas Barcelona IESE Business Schooli professor Fabrizio Ferraro. Tema hinnangul on teadmatus Armani puhul ärilises mõttes väga ohtlik, kuna mees on nii ettevõtte omanik, loovdirektor ja tegevjuht.
Ferraro leidis samuti, et kui Armani lubaks ka teistel oma ettevõttes rohkem kaasa teha, võimaldaks see moeringkondadele näidata, et bränd saab ka ilma oma asutajata hakkama. „Avatus on alati positiivne,“ leidis ta. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 14:27
Regiooni suurim jätkusuutlikkuse festival Impact Day toob kohale tõelised tipptegijad
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele